fredag 9 november 2012

Second Review: Audition: Online Dance Battle


Yup, my secong review...


Well! Klockan är bara 11 och 37 så jag hinner väl göra en review innan jag försvinner....och denna gång så är det en annorlunda spel så här är "Audition" SANAWABIT!!

"Audition Online Dance Battle" är såklart ett jävla dansspel. Skapad först i Sydkorea och finns runt hela världen. I Thailand så är den ganska populär där.

Hur som helst, det är en simpel dansspel där man trycket fram pilarna från p
iltagenterna och trycker på "Space" när den lilla bollen är på den vita fläcken. Man kan möta online och spela med andra spelare, man får in-game pengar som man kan köpa kläder och uttryck, få utvecklingspoäng så man går upp i nivå, och skaffa en partner som man kan gifta sig med när man har spelat en tid me partnern.

Den har ganska mycket olika sorters av spel-stil som t.ex:
Beat Up: Ungefär som "Stepmania" fast från sidan och man använder knapparna 7,4,1,9,6,3 och space/5 från numpaden.
One-Two: En "Simon Säger" spel som man använder knapparna 8,4,2,6,5 och space.
Och många fler!!!

Vad jag gillar med Audition (Jag spelar den Europeiska servern) är att den spelar många okända och underskattade låtar, vilket är bra eftersom det ger vissa band chanser att få en bit av berömmelsen som många försökt men aldrig fått chansen. Dock de flesta av låtarna är låtar som Auditon själv har gjort. Kanske för att det är enklare....fan vet jag.

Dansrörelsen är faktiskt ganska bra, varje rad med pilar ger en ny dansrörelse och samma rad med pilar ger samma dansrörelse. Den har en stor jävla rad med olika dansrörelser och slänger de i en hink som de slumpvis visas fram under låten. Och man kan aldrig få samma dans som förra rundan.

Animationerna är faktiskt ganska ok. Har lite fel här och där men den är ganska bra. Och det är ganska coolt med det konstiga glittret för händerna, ju snabbare låt, desto större och tydligare är glitter-grejen

Dags för lite negativitet, det ville ni väl ha right?
Många av danstegen må passa riktigt bra med varandra men några verkar det som om karaktären teleporteras åt helvete. Och några dansrörelser ser ut som om dansaren får en epilepsi-anfall.
Det är svårt att hitta jämnlika spelare, många av de har redan en hög level. Ännu svårare är att hitta svenska spelare med tanke på att flera talar spanska, franska och tyska. Även thailändare och vietnameser är mer än svenskar.
Otroligt nog kan man spela spelet med en story, men storyn är så jävla korkad att man kan tro att de som tänkte fram storyn hade tagit droger. Och dess svårighet är överdrivet svårt. Jag klarade knappt den första uppdraget och jag är fortfarande på uppdrag tre.
Eftersom det är en gratis online spel så finns det vissa grejer man måste använda riktiga pengar till att betala för. 90% av kläderna måste man betala med "Special-pengar" som man köper med sitt kredit kort. Men såklart vägrar jag betala så jag har skaffat kläder genom in-game pengar.
Senaste uppdateringen hade en ny "dance mode" vid namn "Space Pang Pang" vilket är bara att trycka på "Space" när en punkt kommer till andra sidan av skärmen. Den är lika onödigt och tråkigt som "Story Mode" med den enda positiva är att den ger en massa "EXP"

Så detta är "Audition" en ojämnt spel i en uppförsbacke men ganska intressant spel. Den är ganska roligt och den tränar på t.ex
Vanlig dans: Takt, fingerfärdighet och reflex.
Beat Up: Reflex och Fingerfärdighet.
One-Two: Minne och Reflex......YAPPITY YAPPITY YAP!!!!
Och så vidare.....ganska mycket att få huvudet och fingrarna att tänka snabbt.
Jag gillar spelet eftersom den håller mycket på dans och musik som jag gillar och det kommer att bli intressant hur den Thailändska servern är uppdaterad. (Jag har ett account på både den Europeiska och Thailändska) SUCK IT!!!
Gilla, Kommentera på vad ni tycker. Vill ni klaga så gör det vuxet och milt sätt, och trolla inte, ok?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar