måndag 12 november 2012

Rusty Hearts BETA


Ja, jag vet att det finns kläder att byta ut och nya karaktärer men jag spelade bara betan ok?

Yay! Slutet av  Hallo-fucking-wen! 
En vecka av total ensamhet, en vecka att bli avundsjuk på andra människor för deras lycka i livet, en vecka i total mörker i mitt rum, en vecka utan någon psykologisk kontakt med en annan människa, en vecka utan anledning att dricka för att jag fortfarande är straight-edge, .......... är det inte bara fantstiskt? SANAWABIT!!!!!
Dock jag kan ju fylla på skiten med att spela och skriva recensioner så det funkar väl??
Inför November spelen som ganska mycket får mig att borra någons skalle.

Men hur som helst, "Rusty Hearts"


Vad jag kan börja att skriva om det är att jag för var intresserad av Rusty Hearts efter en BETA preview av "Angry Joe". Ladda ner den och spelade.

Men den har ju ståt reklam runt Youtube och liknande så ni som missade den kan gärna kastrera er själva med en elvisp.

Rusty Hearts är ännu en av de gratis nedladdningsbara spelen. Den hade en mer anime-liknande grafik så det verkade ganska coolt.

Så när man väl börjar spelet kan man välja en av fyra karaktärer (alltså de som står på fucking bilden om ni inte har redan bitit av köner från andra.) Så låt mig göra en kort presentation från upp-vänster.......

Tude MacLeod (Blonda Jäveln): Varg-infekterad Människa. (INTE VARULV!!)


Frantz Kruger (Svart håriga mupp-jäveln med svärdet): Halv vampyr.


Natasha Borzenkova (Lila hårig, kvinnan med geväret som inte kom till spelet förrän den 25 oktober, billiga jävel....): Människa,


Angela Strraughend (Röd-håriga kvinnan med älskbara lien och störst chans att bli använd för framtida hentai (Pervers-jävlar)): Häxa.


Otroligt nog har den en story. Vilket är ganska sällsynt av många MMO med annat än "gå dit och mörda" Men vad jag tycker vad den bara hemskt, rent hemskt. Gav knappt ett skit av den.......låt se.......nån ond snubbe, fyra hjältar, bladi,bladi,bla.

Nåja, fyra personer går att använda, men vad som är mer speciel är att karaktärerna är speciella, de har en egen version av kläder, kundskaper, attacker och vapen. Vilket låter bättre om det var i en singleplayer istället, men just nu är det multiplayer så, så mycket av det då.

Vad jag kan börja är att grafiken är imponerande, av en cell-shadow anime version, dock jag är lite skeptisk mot Frantz haka. Jag vet inte varför, men den verkar lite för lång. Den är också bra detaljerad, fyllda med speciella märken och så vidare, den har ganska bra kropps-klädes fysik också, vilket är ganska ovanligt för mig när det gäller MMO.


Till skillnad från många MMO är spelet mer av en Beat Em' Up. Vilket är en mycket positiv sak då man inte behöver "klicka tills någon dör". Man slår en combo och blandar med speciella attacker, hoppar, blockerar, kontrar bla bla ni vet vidare. Och kontrollen för spelet är tagentbords baserad, då man går slåss och liknande. Musen är knappt använd, bara för att välja vissa saker men annars är den helt tagentbords baserad.


Så, den är lite "Torchlight" baserad, man är i en  stad där man kan sälja, köpa varor och skit och man går genom portaler för att välja vilken plats man ska invadera för att göra uppdrag och döda monster. Och så kan man välja svårighetsgrad dock man måste låsa upp de genom att spela de lättare graderna och så har de en "Ultrasvår" grad där man måste ha en speciell nummer av ett föremål.


Så att slåss mot monster är ganska simpelt. Hela grejen med platserna är att den går som en gammal 2D spel, D.V.S. att man går en sträcka innan monster poppar fram och man måste döda de alla innan man kan fortsätta. Och så fortsätter det, ibland att de blandar fiender ända tills man når en slutboss för banan.


Och jag är imponerad över spelets musik. Den är väl varierande i banorna och är riktigt bra gjorda. Om nu bara någon kunde släppa dess soundtrack så vore det ganska bra.


Så vi når det negativa, och bara att jag adderar till det så började jag mitt spel med Angela. Inte för att jag är en av dessa perverser som onanerar vid blicken av henne, i helvete heller. Hon var kvinnan som vid senare nivåer kan använda ett lie. Och vad ni får veta nu är att jag älskar lior. Men hur som helst.


Vad jag sa om att man väljer ett av fyra karaktärer, problemet är att man kan inte ändra hur karaktären ser ut, D.V.S kläder, hår och liknande. Så jag valde att spela som Angela så kommer man att se flera andra Angela springa runt omkring staden. Andra sort kläder, frisyrer och hårfärg låser man upp senare i spelet genom att göra uppdrag. Men under tiden blir man tvungen att se flera identificerade karaktärer. Vilket i en mindre online (som t.ex Dead Island) skulle jag förstå men för en Mass Multiplayer Online verkar det vara orimligt.


Det är alldeles för repetiv, det enda jag vet för tillfället är att man väljer en bana att anfalla och göra uppdrag. Men att fortsätta med vissa uppdrag och banor kräver att man når en speciell nivå som annars är låst för de som inte når nivån, vilket jag tycker är "byxor på huvudet" fullständigt efterblivet. Man borde väl inte stänga av uppdrag och banor bara för att man är för låg nivå. Vad händer om man har en grupp som kan hjälpa då? Man borde inte låsa ut spelare från att fortsätta spelet bara för att de har för låg nivå. Jag skiter fanemej heller att jag tar en självmords attentat i spelet. Om jag vill riskera att dö så gör jag det. Ta t.ex "Mabinogi" där ger de nivå 50 uppdrag för spelare som är kanske ca nivå 15. Senast jag spelade Mabinogi hade jag ett uppdrag att döda vargar. Och det var ett uppdrag som var jävligt svårt. Men jag klarade det trots att jag dog kanske några tiotal gånger. Men jag klarade det.

Vi lär oss inte om spelet ska kasta en koppel över oss och vänta tills det blir för enkelt för att kalla uppdraget för test då hur bra man spelar.
Vi lär oss snabbare med att gå amok till olika platser, visst vi kanske dör ett par gånger, men vi lär oss när vi är bra nog att anfalla en hög-levlad monster.

Så tar vi oss mot där vi slåss mot monster. Det är ganska simpelt, ungefär som en vanlig beat 'em up spel, tryck på en knapp för att slå, tryck igen för att slå igen, och trycker man flera gånger i rad gör man en enkel combo attack. Tryck på en av några andra knappar för att göra nån special attack, en annan för att greppa tag på en fiende (Vilket är fullständigt onödigt) och tryck på en annan för att hoppa (vilket är också onödigt) och en annan knapp för att försvara (Vilket är också ganska onödigt).


Varför är de onödiga? Att greppa tag på en fiende för att attackera tar sån jävla lång tid att anfalla, men fienderna verkar också vara på downssyndrom så vad fan är skillnaden? Men den tar fortfarande lång tid att anfalla efter att man greppar tag på fiender. Kanske för Angela, men för andra har jag ingen aning om. Förutom då Natasha, men hon gör mer som en enkel duckning vilket är fortfarande onödigt för att man når längre om man rullar på marken genom att pressa en tagent två gånger i snabb rad.


Att hoppa har samma problem som grepp attacken så vi går vidare.


Att försvara sig är då att man inte kan röra sig och fienderna tar sån jävla lång tid att anfalla så varför i helvete anfaller man inte bara? Dessutom, om man blockerar precis före fiendens anfall kontrar du, men man har sån jävla problem när och var och hur de anfaller.

Och för att salta såren så har de en räknare på hur många gånger man blir träffad.

"Ursäkta fröken. Men det här verkar absurt fröken. Jag kan inte se skillnaden om fienderna anfaller eller kallar på en jävla korvgubbe fröken."


Jag skulle inte ha tagit det så hårt om inte varje bana RANKAR efter att du har besegrat bossen. Ok, jag skulle inte tänkt så mycket på det men att de ger extra erfarenhets poäng på hur bra rank du får. Och om man inte har tillräkligt får man börja om en hel jävla bana IGEN!!! Man rankas då på hur snyggt man kombinerar sina attacker, hur många gånger man blir träffad, vilken är den störta combon och hur lång tid det tar att klara av banan.

Det är som att tvinga sig själv att pressa femton knäckebröd rakt in i munnen innan man får en klick smör.

Som sagt, spelet har en story men det är en av de tråkigaste jag någonsin har varit med om. Men det stora är att alla karaktärerna är inte med varandra under spelet gång, så varför i helvete har alla samma scenario om de nu inte möter varandra förrän långt senare i spelet (vilket jag inte har nåt ännu)

Och så har de oskipbara sekvenser vilket man bara vill spamma "nästa" knappen.

Så tar vi oss nu till Natasha som kom vid oktober LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGT efter spelets öppning. Vilket verkade lite helt efter. Fan heller om man ska släppa ett spel som saknar en fjärde del av vad de lovade. Nåja, de uppdaterade skiten och hon är nu med så vad i helvete.

Natasha använder pistoler/gevär som vapen och jag måste säga att Rusty Hearts är det första MMO spelet där man måste ladda om sitt vapen. (Som tur att man har oänligt med patroner) Om det nu bara fans en omladdnings knapp......... Hur som helst, Natasha får ingen stil-poäng om man bara skjuter, så man måste blanda mellan pistoler och närstrids kickflips.

Så detta är Rusty Hearts, vad jag väl kan säga att det måsta vara en av de mest linjära MMORPG jag har någonsing spelat vilket är inte så bra, men spelvis så håller den.............delvis. Men den är fortfarande ung och förväntar sig många uppdateringar, flera vapen, kläder och liknande.


Men om ni frågar mig om jag tänker fortsätta spela Rusty Hearts så är svaret precis som för andra MMORPG: "Nej."

Inte för att den är dålig, men för att jag tänker inte slösa hela mitt liv för att ta mig genom spelet. Vad jag behöver är en "paus-spel" ett nedladdningsbart spel där jag kanske kan spela nån kvart för att vila från all verklighet framför mig. Kanske nu jag kan klara av "Silent Hell" av "X-Japan" utan missar på "BandMaster". Nått spel jag kan bara ta en paus min fantiserande huvud från allt gore. 
Visst, det finns ju aslånga Singleplayer spel, men där har de åtminstonde ett slut. Ett MMORPG har inget slut, där måste man ständigt förlänga så att spelaren inte blir trött. Tyvärr blev jag trött på Rusty Hearts efter en vecka men andra människor har väl en bättre chans än mig för att jag kräver en annan sorts av standard.

Gilla, kommentera, ni fattar.........


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar