måndag 12 november 2012

Dead Island



Så en kvinna sa till mig;
"Jimmy, din karismatiska Herkules. Ingen kommer att läsa dina recensioner eftersom de är så långa. Och dessutom ligger de i Facebook där det är låg chans att ens hitta de. Vem är fittan nu?"

Vilket jag svarar;
"Well, inte du, eftersom din fitta har försvunnit och det har växt en penis på din panna, så du är bokstavligen en kukhuvud. Att du till och med onanerar av din bo

rtskämda okunskap att jag inte ens vill snacka mer om det. Det skrämmer mig."

Jag skickar ut de frivilligt, ge åtminstonde tummen upp för det. Nu, jag brukar inte bry om något sånt. Men den tonen hon gav mig lät som om hon ville mörda alla vänner jag umgås med i fritiden.......nej vänta.....JAG HAR JU INGA VÄNNER JAG KAN UMGÅS MED!!!!
Jag är ganska mycket en ensam individ som sitter någonstans i ett hörn med något burkläsk medans andra har så jävla kul. Vet ni ens hur jävla svårt det är att hitta någon svensk som har samma intresse som mig? Som då är jämnårig.......
Nåja, mord kommer senare.....

Vad jag vet om vissa andra människor är att de är överaskad att jag skriver så mycket under mina recensioner. Så jag kör det kort DET ÄR RECENSIONER FÖR I HELVETE!!!!! Här försöker man vara en seriös arbetslös kritiker. Det är ju fucking självklart att recensioner skall vara långa. Man kan ju lika gärna säga "Det är bra" och dra ut på nudlar. Var lite realistiska nu, ni växer upp. Var mer seriös.
Vad jag kan säga om mig själv är att min personlighet utvecklas långsammare än andra människor så jag kan fortfarande kasta gamla människor mot flygplans propeller, vilket jag kan förvänta att göra mot en yngre generation.
Och för att bara skita framför alla, avrundar jag inte det jag har skrivit. Då skulle den ha varit mer komplicerad.....OCH DET VILL NI INTE!!!! SANAWABIT!!!!

För tillfället har jag gått genom "mainstream" och hur jag har fått pengarna för det är en fråga jag inte vill svara. Ungefär som de vissa förflutna val av saker jag gjorde under mellan och högstadiet då jag åtminstonde önskade att jag högg av "vissa" personers armar.

Men nog med framtiden, "Dead Island."
Men innan jag börjar.........VAFAN ÄR DET MED ALLA JÄVLA ZOMBIES!!!!!!!

Dead Island fick min personliga pris för det spel som mördade 70% av mitt intresse av gameplay trailer.
Den första trailern var ett tårframkallande mästerverk, att se en död barn falla upp i slow-motion medans de visar snabba scener från början. Inget annat än ett jävla mästerverk. Ända till de senare trailer var personer som slår skiten ur zombies. Det är som att få erektion från första trailern och sedan elektrificeras hela pungen så att kycklingar kläcks fram ur äggen efter att man har sett de senare trailers.

Spelet tar plats på Banoi Island, en ö nånstans i gränsen av Papa Guinea som är ganska orörd från den morderna världen.
Hur som helst man startar spelet med nån snubbe som dricker öl och går på party där. Smygande introduceras de fyra karaktärerna och sen väljer man en av de. Jag börjar skiten med en introduction av karaktärerna från vänster till höger, ok? Ok, det är nog den andra recensionen som jag har gjort som INTE har en scen från spelet. Men med tanke på att den innehåller de fyra karaktärerna......så varför fucking inte! (Bilden tillhör MonoAfro)

Logan Carter: Spelade den kanadensiska semi-ligan innan han hade en street-race olycka som inte bara dödade hans kvinnliga passagerare utan också bröt hans knän, och visade sig av att ha hög alkohol i blodet och kokain som förstörde hans framtid inom NFL. Efter att ha donerat en massa blod med det namn han hade kvar fick han något "tack för doneringen" present och fick en resa till Banoi Island för att fly från sina "demoner".

Sam B: Amerikan, uppfödd i ghettot, hade en förflutet liv av droger och akohol, skapade rap sången "Who Do You Vodoo, Bitch?" och blev världskänd. Skapade andra låtar som ingen gav ett skit om, vilket gjorde honom till en "one-hit wonder". Hade spenderat en jävla massa pengar och var skyldig till tre ex-fruar, Sam B gjorde bara låg betalade showar ända tills han fick en hög chans Banoi Island.

Xian Mei: Föddes i Kina då hon hennes far var polis men dog under jobbet. Så hon tränade sig för att följa sin fars fotspår och blev medlem i en av kinas första all-kvinnliga special soldater. Hon började då jobba i Banoi Island som receptionist för att spionera på "rika västerlänningar" och var under övervakning 24 timmar om dygnet av hotel managern, och hon hatade jobbet.

Purna: Förr hade en karriär i den Australienska polisen, men hennes karriär förstördes när hon sköt en barnmisshandlare/pedofil som inte fick röras på grund av dess rikedom och anslutningar. Hon då jobbade som livvakt i många av världens farliga platser och hamnade till slut på Banoi Island.

(OBS! All denna jävla information är från spelet officiela serietidning, av MARVEL. Spelet är ganska lik så yea.....)

Så man väljer en av karaktärerna och man börjar spelet med att vakna med en av de. Då jag valde Xian Mei, inte för att vara "Go Asian", utan för att hon är specialiserad på närstrid, speciellt men vassa vapen av svärd, knivar och liknande. Och vem fan gillar inte svärd? de vackra vassa vapnen som jag kan hugga lemmarna av någon jävel. Dock hennes ansikte är i stor skillnad mellan spelet och officiela bilderna.

Nu ska jag ha ett litet spel som heter "som Borderlands"
Man väljer mellan fyra olika karaktärer, alla specialister på vissa vapen, precis som Borderlands
Alla fyra karaktärer har speciella attacker, precis som Borderlands.
Man dödar fiender, får erfarenhetspoäng och går upp i nivå, precis som Borderlands.
Man har tre olika "färdighets träd" att spendera färdighetspoäng i, precis som Bordelands.
Vapen har statistik på hur mycket skada de gör, hur snabbt man kan anfalla osv precis som Borderlands.
Skill, inventory och kart mappen är precis som Borderlands.
HELA FUCKING SPELET ÄR ONLINE BASERAD MED MMORPG QUEST MED ATT SAMLA SKIT PRECIS SOM PRECIS SOM FUCKING BORDERLANDS!!!!

Man kan lika gärna kalla spelet för "Borderlands: Gritty Reality Zombie Melee Edition" men annars skulle den ha varit en expansion än ett helt jävla spel. Den har ju också kört sin väg igenom Left 4 Dead och att de också har lagt in speciella zombies i hopp av att ingen märker något, att då vara lite mer verklig. Och så stämplas det till lite med Dead Rising 2 då man kan köra ihop några vapen.

Vad jag kan säga att spelet är STORT, gi-fuckin'-gantiskt (Inte direkt "Just Cause 2" men well......i närheten). Och den är ganska uppdelad i olika delar. Det kan ta då en tid att ta sig från en plats till en annan om man nu inte bli tuggad av zombies.
Den har ganska många uppdrag också, tre timmar genom spelet och jag hade röven fylld med sido-uppdrag. Vilket ÄR nödvändigt när man väl når de högre nivåerna.
Man kan uppgradera sina vapen för att göra de bättre. Inte med Dead Rising 2's motorsåg/ en paddel och tejp. Där låter kombinationerna ganska vettiga dock tejp och två deodorant flaskor är väl lite frågande, dock de andra är faktiskt vettiga. När man uppgraderar sina vapen så ser man t.ex en elektrificerad machete, man har då ett batteri och ledningar som går till svärdet och så tejp för att hålla de.
Spelet ÄR svår. Början vet man väl när det är enkelt. Men när man tar sig genom spelet blir det svårare och svårare. Men väl ganska förstående, Dead Island försöker vara realistiskt så det är då bäst att spela med grupp. Och jag måste medge att Techland gjorde det bra att spelet inte litar för mycket på multiplayer. Visst några troféer har den på multiplayer men det kan man skaffa ganska enkelt.
Och att då spela i grupp är väl ganska roligt, trots att man måste slåss om vem som ska ha belöning eller vapnet.
Jag måste dock berömma för deras försök att ge en ganska skön stil av gore. Det är alltid uppfriskande att hugga av lemmar, och nu kan jag göra det på ett "ganska" laglig sätt.
Och så kör de med att lemmarna går av om du siktar på de, lemmarnma knäcks om du har trubbiga vapen.
Också är att ju mer man använder vapnen, desto snabbare går de sönder. Så man måste hitta en arbetsbänk för att uppgradera/reparera/skapa vapnen.
Svårighets graden är nåt man måste snacka om, den flyger genom fucking taket! Ju högre nivå man går, desto svårare blir spelet. Och vet ni vad, det kan jag acceptera. Det är meningen att det ska vara svårt om man är ensam under en överlevnads scenario. Speciellt med zombies.

Dock uppdragen må vara massiva, så är de lite väl repeterande. Man går och antingen dit och dödar det eller hämtar det eller meddelar det. Så det betyder det att man ganska mycket går fram och tillbaka mellan platserna.
Och för att inte tala om kartorna, de må vara stora men om man tar bort alla berg, blockerande föremål, och bara gör den platt så används bara drygt halva kartan. Något som påminner mig om S.T.A.L.K.E.R.
Jag vet inte om spelet faktiskt är förvirrad över vad de vill vara.
På ena sidan har man den dramatiska, tårframkallande känslan över att det känns som om det vore ditt eget fel.
På andra sidan har vi, mörda allt och annat. Till och med kastar de in andra människor man kan döda vilket betyder fler lemmar att skära av, vilket funkar bra för mig.
Men ni kan inte ha båda två Dead Island!
Jag kände ingen känsla över vad som än hände runt Dead Island, till exempel, i slutet så dör en kärn karaktär, med att göra allt i slow-motion och dramatiskt och liknande, men jag väkte ingen min under den scenen.
Tänk er ett fullständigt förstörd hus, tänk er ett fullt byggd hus. Båda två har en viss charm och känsla av färger. Nu allt som är mellan det fullt byggda och det fullt förstörda ser inget annat som ett helvete.
Att blanda färgglatt kul med mörk realism är inget annat än att skicka djävulen efter sig med röven först.
Och som sagt, vad jag sa om svårighetsgraden i Dead Island är spikrakt, det lämnar mig att jag både gillar och hatar den. Det betyder ju också att ju högre nivå man är, desto svårare är det att mörda zombies och zombies gör mer skada också. Och så dör jag direkt av en zombie som anfaller mig från baksidan, well fan-fucking-tastick. Och vanliga zombies räknas inte ens till mini kartan i hörnet, bara de som ingår i uppdrag. Vilket betyder att zombies kan rövknulla dig när de bara vill. För att vissa zombies kan man inte höra förrän de har tagt två tredjedelar av dina livspoäng. Till och med när man anfaller före kan zombies anfall träffa dig före och avbryta din attack. Hur fan funkar det? Jag har en katana, zombies har inget, jag blir träffad och zombies är för det mesta dels oskadd? FUCK THAT!!!
Spelet kör också på att man inte träffar om man inte siktar på zombies, det kan jag erkänna att det är ganska coolt med attacker som är mer realistiska som t.ex "Condemned". Men problemet är att fighting mekaniken är menad för one vs one strider eller åtminstonde i mindre grupper. Möter man större grupper runt dig eller någon snabb anfallande jävel, hinner du inte ens andas förrän armar börjar penetrera din bröstkorg.
Techland, ni behöver inte gör spelet svårare, spelet är svårt som den redan är. Detta gör spelet bara irriterande att gång på gång dö av en zombie du inte ser.
Och när du väl dör så stånkar och stönar zombies som om de våldtar din knockade kropp! Speciellt när man spelar en kvinna, så låter det skumt.
Och när man väl dör så får man ingen desperat "du blir uppäten av zombies din jävla fitta" istället får du en "Du spelar vidare om sju sekunder din jävla fitta" och så förlorar du en summa pengar som om du mutade döden. Så varje gång man dör så får man lyssna på sju sekunders nekrofilia.
Och man kommer att dö. Man kommer att dö många gånger. Det är som att varje gång man dör är som att spelet skriker "Spela multiplayer din bastama dregel mupp!!". Dock det är inte nödvändigt.
Och när jag brukade spela spelet har man ju inte tid för att klara av hela skiten. Så jag slog av min Ps3. Och när jag väl öppnar spelet igen fick jag korsa mina elastiska fingrar att spelet börjar där jag senaste sparade. Så fick man inte det jag ville ha och fick börja om flera timmar om igen. Spelet hade då överdrivet många buggar, till och med värre än buggarna i S.T.A.L.K.E.R.
De patchade den senare men jag kan inte ge poäng för det. De kan inte släppa ett buggad spel för att senare tejpa den ihop och hoppas på att ingen märkte problemen. Men jag kan väl inte skylla för mycket......senare under vissa forum visar det sig att Ps3 har det bättre än de andra versionerna (kanske....). Så det funkar väl bra för mig.
Men, problemet som jag stöter på nu är att när man väl har klarat av spelet, kan man börja om spelet men med föremålen och nivån från din karaktär kvar. Vilket är en bra sak, men problemet är att vapen går sönder ganska snabbt i Dead Island, och det kostar pengar (Av nån anledning) att reparera sina vapen. Så när man börjar från början kan jag bara samla småstålar som jag själv kan tjäna upp om jag började dansa på gatan. Så man blir tvungen att spara sina pengar som Joakim von Anka medans man försvarar sig med en fungerande fjädervipp mot de jämnlika nivå-zombies eftersom DE BÄTTRE VAPEN ÄR FÖRSTÖRDA!!!!!!Och då gör minimal skada.
Dessutom är IQ på NPC lite korkat, de undrar vad hela skiten handlar om när det står med neon-ljus med ordet zombies.
Animationerna är lite sloppiga och röstskådespelet var ganska lat, för att inte tala om Xian Mei. Hennes röst låter som om hon har en dubbelt så stor tunga som har dragits ut av en dammsugare, men nu plockar jag bara smulor.

Så detta är Dead Island. Jag kan väl säga att det är väl designad spel men frustrationen kommer säkert att leda till att jag kommer att söka efter någon att bränna ner deras hus. Så låt mig vara en stund, jag har en annan recension att skriva om och min mage börjar grumla.
(Igen, bilden till hör MonoAfro - DeviantArt)

Gilla, kommentera, bla bla, ni vet resten......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar